ERVARINGEN VAN ANDEREN 

VEELGESTELDE VRAGEN        







AFSPRAAK MAKEN                   

foto overig

Hulp bij slaapproblemen

Binnen mijn praktijk heb ik een uniek programma ontwikkeld om jou te helpen de eerste stappen te zetten naar een betere slaap. Hiermee biedt ik een  compleet programma wat jou kan helpen je fitter en opgewekter te voelen. 

Maatwerk
Het slaapprogramma wat ik bied is maatwerk. Want slaapproblemen zijn er in veel vormen. Denk bijvoorbeeld aan in- en/of doorslaapproblemen, nachtmerries of restless legs. het kan ook zijn dat jouw problemen met slapen horen bij iets anders, bijvoorbeeld ADHD, burn-out of depressieve klachten. 
We kijken naar hoe het bij jou zit en daar sluit ik met het programma op aan.

Werkwijze

We starten met een serie van een intake en 5 sessies waarna je al behoorlijke verbetering van je slaap kan ervaren. Daarna kijken we in hoeverre je je gewenste doel bereikt hebt en bepalen we wat er eventueel nog nodig is.
 
Eerdere deelnemers  die het programma volgden voor (chronische) in- en doorslaapproblemen  hebben de volgende resultaten bereikt:
  • Er wordt verbetering van de slaap ervaren (meer slaap per nacht, dieper slapen en nachten van simpelweg heerlijk slapen);
  • Laat inslapen wordt als het voorkomt niet meer als probleem ervaren
  • Angst- en paniekgevoelens in relatie tot naar bed gaan en niet kunnen slapen kunnen na 3 sessies verdwenen zijn;
  • Slaapproblemen raken meer naar de achtergrond waardoor je er overdag eigenlijk niet meer mee bezig bent. Je leven wordt er niet meer door beheerst;
  • Na afloop van een traject van 5 sessies wordt vermindering van symptomen van slaaptekort geconstateerd;
Aanpak gericht op zowel lichaam als geest
In mijn programma kies ik voor een combinatie aanpak. Dit betekent dat we zowel jouw lichaam aanspreken via diepe ontspanning en dat we ook je denken over slaap, je onbewuste overtuigingen en waarschijnlijk ook je gedrag gaan onderzoeken. CGT-i (Cognitieve Gedragstherapie gericht op in- en doorslaapproblemen) maakt integraal onderdeel uit van de behandeling. Ik neem je mee in de meest actuele kennis over slaap waardoor up-to-date informatie krijgt. 

Naast individuele therapie biedt vanaf het najaar 2020 ook slaapworkshops/coaching aan. Dit is een laagdrempelige manier om in groepsverband meer te leren over slaap, slaapgewoonten en wat je kan doen ter verbetering van jouw slaap. Ook een combinatie van groepstraining en individuele coaching hierin is mogelijk. 

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.